Human

Status
i use 'aku' to represent aku . you can call me nor if ure blogwalking & for people that know me then panggil jelah macam selalu . halah halah ><
Home About

Very busy guys . Can't proceed anything yet T-T

Owner

بسم الله الرحمن الرحيم




R & R

الحمد لله ربّ العالمين
أستغفر اللّٰه
سبحان الله




storieslist


© 2014 - All edit by Pop
We are all same :)
Saturday 19 May 2018 • Saturday, May 19, 2018 • 0 comments



Assalamualaikum fellas !

its been 2 weeks aku keluar matrik (yeay) . i actually can imagine jr tengah search how is matrik life, betul ke matrik life ni susah ? dll kaaaaannn :) bcause i was like that too when i was at ur age . ok nak mula dari mana tah ni . emmmmmm mula dari kecik la en

ok ceni masa form 4 aku nak sangat masuk kelas sains & alhamdulillah dapat la kelas sains ( beta ) . semu senior kabo dah susah kelas sains ni . lagi lagi addmath . hahahaha acah bijak aku pun tak kisah but little did i know addmath is really though haaaa nak tido je setiap kali kelas addmath ! aku ni dah laa mimpi nak masuk asasi lah, matrik lah . tapi macam takde harapan addmath gagal saje masa form 4 . hahahahahaha sama tak kita ? kalau tak sama awak outlier (learn this in math at matrik) masuk form 5, aku tetap apply matrik because siapa tahu rezeki kita kan ? pastu struggle macam tak struggle . bodoh main saje . tak sedar diri nak spm hahahahahahahaha ;p my fav subjek masani chemist ! masani lah .

pastu syarat nak masuk matrik wajib lulus addmath pualk ! asasi ? dalam mimpi sungguh dah ni hahahahah . masa form 5 i got new teacher that pretty good in teaching alhamdulillah  result spm lulus ( D ) . jujur la i got 2A je masa spm tak naik pentas pun macam korang ok ?  masani dah bersyukur dah sebab semua lulus, no failed ( woooow what an achievement) then masani jugak dah give up dengan matrik . yelah banyak kot saingan . berlambak lagi yang A penuh . komfem dorang dapat dulu . jadi i just wait panggilan form 6 . memang takde niat sangat nak sambung diploma terus . i just hm takde niat :) idk why . tapi kalaulah ditakdirkan takde dapat either form6 and matrik, i go jugak lah dip . mungkin rezekinya disitu

makan tido makan tido sampailah hari panggilan for form 6 yeayyyyy . excited ! semua kawan kawan dapat form 6 . ohh happynya tengok kawanan ku >< tetiba ada lah member sorang ni tanya aku dapat tak , semak dah ke sebab nama dia takde . aku pun semak lah ( konfiden nama ada woi ) tetiba takde sobs T-T menangis lah apalagi . kenapa apa berlaku, kene mohon ke, ada error ke apa macam la aku persoalkan . pastu member aku yang sama sama nama takde tu kata, kalau takde nama kat form 6 maknanya ada nama kat matrik . aku ni heh series lah kat matrik, 2A je kot . tapi still praying lah ada . i dont apply nak masuk form 6 balik masa ada waktu permohonan dibuka untuk siapa yang takde nama . sebab nama untuk matrik keluar lambat sikit dari nama form 6 .

hari nak check nama untuk matrik pun dah tiba, alhamdulillah, kuasa Allah aku dapat matrik pst which is program satu tahun . alhamdulillah menangis lagi hahahahahaha T-T dapat pulak kat gambang je . yeah dekat dekat *joget* pastu sebelum pergi tu melawat la sekolah, ada lah cikgu tak percaya aku dapat matrik . suruh aku fikir semula betul ke aku nak . dapat survive ke aku ni . siap tanya addmath aku dapat berapa . dia cakap kalau dapat D dekat matrik takleh survive . well then take it as challenge ! :) my mom said rezeki Allah, hati pun dah bertaut nak ke sana jadi go for it

and yes i choose matrik, and i will continue matrik stories in next entree sebab blog ni dalam process new face hahahahahahahah


ok jadi apa yang penting is
BELIEVE IN YOURSELF
*tetiba ><  


0 Comments:

Post a Comment